czwartek, 22 sierpnia 2024

Piktorializmu kolejna pochwała. Mazury.

 10-11 sierpnia tegoż roku miałem przyjemność być na plenerze GTF na Mazurach z bazą wypadową w Kętrzynie. Towarzystwo było wyśmienite, do tego można było zrobić nieco zdjęć w nieznanych do tej pory miejscach. Prawie wszystko, co warte obejrzenia, czyniłem na błonach czarno-białych, aczkolwiek cyfrę też zdarzyło mi się kilka razy odpalić.

To, czego się dopuściłem, nosi znamiona piktorializmu, dlatego też zaczynam od wklejenia ujęcia zrobionego ze wzgórza w Bezławkach, na którego szczycie wznosi się średniowieczny kościół, zaś poniżej resztki cmentarza. Robiąc zdjęcia, prosiłem w myślach o przebaczenie tam spoczywających, jako że nieumyślnie mogłem stąpać po  nieoznakowanych grobach. Mam nadzieję, że zostanie mi to odpuszczone.

Widok ze wzgórza kościelnego w Bezławkach. Mamiya C330f, Sekor 4,5/65 z filtrem OR 2,8x. Błona Kodak TRI-X 400 w HC-110 1:63.

Kościół w Bezławkach.

Wiatrak holenderski, Stara Różanka pod Kętrzynem. Potrójna ekspozycja, negatyw Kodak 2238 12 ASA, HC-110 1:60, skan negatywu w trybie kolorowym.

Dworek czyli ruina w Stachowiźnie. Parametry j.w., expo podwójne.

Pałac w Drogoszach, Nikon D780, Nikkor 4/24-120 mm..

j.w.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz