środa, 18 kwietnia 2018

Litowa Motława. Widoki pokazane w Gorzowie Wlkp.

Jakiś czas temu wykonałem przelew, po czym wysłałem nieco zdjęć na XXXIX Konfrontacje Fotograficzne w Gorzowie Wielkopolskim. Ku radości mej na wystawę pokonkursową załapało się 6 fotografii litowych, jeden cykl niegrzeczny ("Uwięziona 1-3"), zaś drugi mocno poprawny obyczajowo ("Widoki Motławy I, 1-3").
Wernisaż wystawy w dniu 11 maja 2018 w tamtejszej WiMBP im. Zbigniewa Herberta na ul. Sikorskiego 107.
Natomiast tego samego dnia w Małej Galerii GTF (dla niezorientowanych - chodzi tym razem o Gorzowskie Towarzystwo Fotograficzne) na ul. Chrobrego 4 o 16.00 nastąpi otwarcie wystawy "Buntownicy i Marzyciele", gdzie powinny też być moje dwie fotografie, wcześniej pokazane w Poznaniu i w Kaliszu.
"Widoki Motławy" w wydaniu litowym, podwójnie ekspozycyjnym zacząłem robić dopiero w tym roku, nie rezygnując jednak z dokumentowania zmian zachodzących wokoło kanału na różnych nośnikach, szczególnie na czarnobiałej taśmie kinematograficznej, zwanej niekiedy filmem małoobrazkowym.
Część odbitek wykonałem na papierze Foma 123 BO, zasadniczo przeznaczonym do bromoleju. Jest jednak jak zwykle - jak coś mi się zaczyna podobać albo gdy dobrze pracuje, to przestają to produkować. Tak samo jest i z tym papierem. Zostały mi jeszcze dwa opakowania po 10 arkuszy, więc niezbyt wiele.
Wszystkie zdjęcia wykonane czcigodnym Nikonem F3 z jeszcze bardziej zasłużonym Nikkorem 2/50. Przeterminowany negatyw Polypan 50 wołany w Kodaku HC-110. Odbitki we własnoręcznie składanym ORWO 70 wg M. Ilińskiego.




1 komentarz: