czwartek, 13 stycznia 2022

Alternatywne wizje dziejów, 10.01.2022.

 Po owocnej wizycie w Domu Uphagena uznałem, że należałoby trochę pociągnąć tak miło rozpoczęty dzień, w związku z czym wybrałem się na spacer po Starówce. Na karku miłym ciężarem wpijała mi się Minolta XD7 z Rokkorem 1,4/58 i żółtym filtrem. W kamerze spoczywał zabytkowy film ORWO NP55. Już po wyjściu z Muzeum rozpocząłem jego naświetlanie przy założonej czułości 64 ASA - po kilkudziesięciu latach film ma prawo stracić nieco na czułości, nawet jeżeli jest to produkt z byłej NRD. Jednak zakłady w Wolfen wykonały dobrą robotę i po wywołaniu w HC-110 okazało się, że wszystko naświetliło się jak należy.

Wracając jednak do spaceru - jako że obecni włodarze grodu nad Motławą zaczęli szpecić go kolejnymi klockami - im wyżej i więcej, tym lepiej - to zacząłem zastanawiać się nad alternatywną wizją dziejów i nad przypuszczalnym wyglądem ratusza Głównego Miasta, gdyby postawiono mu więcej wież. Po zeskanowaniu okazało się, że jednak gotyk nie razi tak bardzo, jak współczesne ociosane betonowe kloce.


Może by tak trzy wieże, każda innej wysokości?


Dwie wieże postawione pod kątem względem siebie. Połączone, by się dobrze trzymały.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz