czwartek, 12 sierpnia 2021

Nadzieje macierzyństwa. Litowania ciąg dalszy.

Jestem bardzo zadowolony z ostatniej sesji z modelką Magdaleną. Zrobiłem kilka odbitek zarówno ze średniego jak i małego formatu. Różnią się one między sobą; średni format to Mamiya C330f z pięknie rysującym standardem 2,8/80, do tego Ilford HP5 Plus wywołany w D-76, który zestawiłem onegdaj wg receptury zaczerpniętej od Ilińskiego. Wydawało mi się, że negatyw jest odrobinę za długo wywołany, ale zmieniłem zdanie po jego obejrzeniu pod światło, zeskanowaniu, no i wykonaniu trzech odbitek.

Mały format to Nikon F3 z Nikkorem 2/35 oraz ORWO NP7 wywołanym w D-23. Potem obydwa negatywy na kolejnych sesjach ciemniowych poodbijane na starej AGFIE MCP 312 RC moczonej w ORWO 70. I znowu z wdzięcznością wspominam Ilińskiego i jego "Materiały Fotograficzne czarno-białe", wyd. 2 z 1976 roku.

Magda niedawno urodziła. Cieszę się ogromnie, że jest nas więcej. Może dziecko będzie chciało kiedyś rozpocząć swoją przygodę z fotografią (analogową) ?

Mamiya C330f, Sekor 2,8/80; Ilford HP5 Plus w D-76; odbitka litowa 30x40 cm na papierze AGFA MCP 312 RC w ORWO 70.

j.w.

j.w.

Nikon F3, Nikkor 2/35; film ORWO NP7 w D-23: odbitka litowa 30x40 cm na papierze AGFA MCP 312 RC w ORWO 70.

j.w.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz